Τον ακριβή τρόπο με τον οποίο θα προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτικών εταιρειών εν όψει της απελευθέρωσης των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας εξετάζει τώρα η κυβέρνηση.
Ο προβληματισμός που υπάρχει αφορά στο ότι το σχέδιο της απελευθέρωσης που θα τεθεί σε εφαρμογή από τους επόμενους μήνες αφορά συνολικά 39 αερολιμένες όλης της χώρας που έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους και θεωρείται εντελώς απίθανο να υπάρξουν ενδιαφέρον από ιδιώτες για το σύνολο των αεροδρομίων αυτών.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι λόγω γεωγραφικής ιδιαιτερότητας η χώρας είναι υποχρεωμένη να συντηρεί ένα πολύ μεγάλο αριθμό αεροδρομίων για να εξυπηρετούνται δυσπρόσιτες περιοχές. Ωστόσο από τα αεροδρόμια αυτά έχουν πολύ μικρή επιβατική κίνηση.
Το σενάριο που συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες να υιοθετηθεί προβλέπει την κατάταξη των περιφερειακών αεροδρομίων σε ομάδες οι οποίες θα σχηματιστούν με βάση κυρίως την επιβατική κίνηση ενώ εξετάζεται και η πιθανότητα να συμπεριληφθεί και το κριτήριο της γεωγραφικής θέσης. Η πρόταση αυτή έχει γίνει εν όψει της απελευθέρωσης από το ερχόμενο φθινόπωρο των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης μετά από 50 και πλέον έτη μονοπωλίου της Ολυμπιακής.
Το τρίτο γκρουπ συγκροτούν τα αεροδρόμια: Χανίων, Σαντορίνης και Σκιάθου ενώ οι δύο ομάδες μικρών αερολιμένων που «χρεώνονται» στο γκρουπ αυτό είναι: Καλαμάτα, Σύρος, Καστοριά, Κοζάνη και Νάξος, Σητεία και Σκύρου.
Να σημειώσουμε τέλος ότι από τα συνολικά 39 περιφερειακά αεροδρόμια τα 17 έχουν αμελητέα επιβατική κίνηση κάτω των 100.000 επιβατών ετησίως και όπως υπολογίζεται αν δεν προσδεθούν μαζί με κάποιους μεγαλύτερους αερολιμένες δεν θα προσελκύσουν ενδιαφέρον από ιδιώτες για την παροχή επίγειας εξυπηρέτησης. Περισσότερα...
Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009
Τι εξετάζεται για την απελευθέρωση του handling στα αεροδρόμια
Πηγή:euro2day.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου