Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2009

Βόρειος Οδικός Αξονας Κρητης: Αργά... Πιο αργά...

Ο ΒΟΑΚ ή Ε90 είναι ο βασικός οδικός άξονας της Κρήτης. Συνδέει τις μεγαλύτερες πόλείς μεταξύ τους απο το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία περνώντας απο τα Χανιά, το Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και τον Αγιο Νικόλαο.
Φυσικά με ελάχιστες εξαιρέσεις ο δρόμος αυτός είναι σε τριτοκοσμική κατάσταση και είναι πάγιο άιτημα των τοπικών φορέων και κατοίκων η μετατροπή του σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Εχει τη δυστυχία μαζί με τα Τέμπη και τον άξονα Κόρινθος- Πάτρα να είναι χαρακτηρισμένος ώς εθνική σκοτώστρα με δεκάδες θανάτους και εκατοντάδες τραυματισμούς κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ αυτός ο δρόμος θα μετατραπεί σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με τα σχετικά χαρακτηριστικά: 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ. Το κεντρικό του τμήμα είναι το Χανιά- Αγιος Νικόλαος μήκους 200χλμ και σε αυτό το τμήμα υπάρχουν κάποια μικρά τμήματα έτοιμα. Υπο μελέτη είναι περίπου 150χλμ τα οποία θα χρηματοδοτηθούν απο δράσεις του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Μέχρι το τέλος του 2009 (με τη λήξη της παράτασης του Γ ΚΠΣ) θα είναι έτοιμα περίπου 50χλμ αυτοκινητόδρομου.
Πάντα σύμφωνα με τον ΥΠΕΧΩΔΕ ο ΒΟΑΚ θα ολοκληρωθεί ως Δημόσιο Εργο τις κατασκευαστικές εργασίες του με το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Οταν ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος θα μειώσει τις αποστάσεις κατά πολύ (Χανιά- Ηράκλειο 50 λεπτά, Χανιά-Αγιος Νικόλαος 1.30 λεπτά) και θα συγκρίνεται με τους αντίστοιχους αυτοκινητόδρομους της Κύπρου μιας και είναι άνιση η σύγκριση Κρήτης - Κύπρου αυτή τη στιγμή μεταξύ των 2 μεγαλονήσων.
Το κόστος θα ξεπεράσει τα 400 εκ. € μόνο για τα 80 χλμ. ενώ για τα υπόλοιπα χιλιόμέτρα δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη χρηματοδότηση σε ένα δρόμο που θα αλλάξει την εικόνα του νησιού.
Εγω παραμένω σκεπτικός γιατί τα περισσότερα Δημόσια έργα καθυστερούν σε τραγικό πολλές φορές βαθμό και το βλέπουμε καθημερινά.
Τα έργα που έχουν εξαγγελθεί απο πέρσι για το νησί πρέπει να γίνουν ορατά στους κατοίκους και τους επισκέπτες για την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιοχών της χώρας αλλά και την αναβάθμιση της ποιότητας των μεταφορών και στην Κρήτη προκειμένου να ακολουθήσει τους υπόλοιπους υπό κατασκευή άξονες της Ελλάδας.
Ετσι το 2013 μάλλον φαντάζει πολύ κοντινό για την ολοκλήρωση και μετατροπή του θανατηφόρου αυτού άξονα που δεν ταιριάζει στην τουριστικά υπερανεπτυγμένη Κρήτη.

Πηγή:Υποδομές στην Ελλάδα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Lasithi Blogs
GreekBloggers.com
Powered By Blogger