Πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ οφείλει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν με τα πλοία τους άγονες δρομολογιακές γραμμές. Υπάρχουν εταιρείες, που για διαφόρους λόγους έχουν να πληρωθούν από τον περασμένο Μάιο. Η πολύπλοκη γραφειοκρατική διαδικασία είναι πλέον τέτοια - μετά την κατάργηση του Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που διαχειριζόταν το υπουργείο Ναυτιλίας - που ορισμένες εταιρείες αδυνατούν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου να πληρωθούν.
Μάλιστα ορισμένες εταιρείες εξ αυτών, επειδή οφείλουν εισπραχθέντα τέλη υπέρ τρίτων από τα εισιτήρια που κόβουν, δεν διαθέτουν και βεβαιώσεις ενημερότητας για τον επίναυλο και για το κεφάλαιο ασφάλισης επιβατών και οχημάτων. Τα πράγματα δε περιπλέκονται όταν οι εταιρείες έχουν και φορολογικές εκκρεμότητες και η αρμόδια ΔΟΥ πλοίων δεν αποδέχεται συμψηφισμό.
SOS ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κινήσει τη διαδικασία έκδοσης των ενταλμάτων για ποσό 3 εκατ. ευρώ, αλλά τα έγγραφα πρέπει να υπογραφούν και από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του υπουργείου Οικονομικών.
Οι εταιρείες, με επανειλημμένες τους επιστολές έχουν θίξει το όλο ζήτημα και έχουν υπογραμμίσει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας ότι έχουν φθάσει στο σημείο να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές απαιτήσεις λειτουργίας των πλοίων τους. Μάλιστα είναι γνωστό ότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών απαιτούν άμεση εξόφληση για τον ανεφοδιασμό των πλοίων, και τις περασμένες ημέρες δρομολόγια εκτελέστηκαν μετά από παρέμβαση του υπουργείου προς τις εταιρείες πετρελαιοειδών να συνεχίσει την πίστωση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να μην μείνουν τα νησιά χωρίς πλοία.
Βέβαια, ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν καθυστερήσει να εξοφλήσουν τον επίναυλο και το ΚΑΕΟ και το συνολικό ποσό που οφείλουν προς το Δημόσιο και το ΝΑΤ ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ περίπου. Ωστόσο, οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι αν δεν εξοφληθούν από τις άγονες γραμμές δεν θα μπορούν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ούτε και προς τους ναυτικούς τους, με το επιχείρημα ότι αυτά που χρωστούν είναι λιγότερα από αυτά που τους οφείλει η πολιτεία.
ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Είναι γεγονός ότι η κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα δεν είναι καλή και αυτό οφείλεται στο ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά τη διακίνηση επιβατών και φορτίων. Ηδη καταγράφεται μείωση της κίνησης σε επιβάτες κατά 5%, ενώ αναμένεται μείωση των φορτίων τουλάχιστον 35% με 40%, κυρίως στις γραμμές της Αδριατικής.
Το προηγούμενο έτος 2008 παρατηρήθηκε μείωση κατά 19,2%, στις γραμμές της Αδριατικής, όταν το αμέσως προηγούμενο έτος είχαμε αύξηση της κίνησης κατά 29,8%. Η μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζεται στο λιμάνι της Πάτρας (κατά 28,3%) και στην Ηγουμενίτσα (κατά 9,9%) και αύξηση έχει μόνο το λιμάνι της Κέρκυρας κατά 11,4%. Ομως, σημάδια ανησυχίας υπάρχουν και στην κίνηση στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Η μείωση της μετακίνησης των επιβατών, που παρατηρείται, από τα νησιά προς τον Πειραιά ή άλλα νησιά οφείλεται κυρίως στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και γενικότερα στην οικονομική κρίση που πλήττει τα νοικοκυριά.
Η μεγαλύτερη πτώση της επιβατικής κίνησης παρουσιάζεται στη γραμμή Πειραιά - Δυτικών Κυκλάδων (Κύθνος, Σίφνος, Σέριφος, Κίμωλος, Μήλος. Φολέγανδρος) κατά 62,9%, καθώς επίσης και στη γραμμή Ραφήνας - Ευβοίας - Ανδρου - Τήνου κατά 39,9% και κατά 7,7% η γραμμή Πειραιάς - Κρήτη - Δωδεκάνησα (είναι η γραμμή που συνδέει τον Πειραιά με τον Αγιο Νικόλαο, τη Σητεία, την Κάσο, την Κάρπαθο και τη Ρόδο). Επίσης οριακή μείωση εμφανίζει η κίνηση στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη κατά 0,2%. Τη μεγαλύτερη πτώση έχει η Τήνος, δεδομένου ότι η κίνηση μειώθηκε κατά 38,8% και ακολουθούν η Ανδρος με 12,2%, το Ηράκλειο κατά 2,3%, τα Μέθανα κατά 18,2%, η Μυτιλήνη κατά 11,1%, η Πάρος κατά 4% και τα διάφορα μικρά νησιά κατά 10,4%. Περισσότερα...
Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009
Πάνω από 50 εκατ. ευρώ οφείλει το ΥΕΝ για τις άγονες γραμμές- Περιλαμβανομένης και της Σητείας
Πηγή:Κέρδος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου