Σε «μήλον της έριδος» έχουν μετατραπεί οι άγονες αεροπορικές γραμμές για τις τρεις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική αγορά της χώρας μας καθώς πλησιάζει το διάστημα που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα προκηρύξει τους σχετικούς διαγωνισμούς για 19 από αυτές τις γραμμές. Οι 24 συνολικά άγονες αεροπορικές γραμμές, αποφέρουν 35 εκατ. ευρώ ετησίως στις ΟΑ που σήμερα εκτελούν αποκλειστικά αυτά τα δρομολόγια, ενώ οι 19 γραμμές που θα προκηρυχθούν από την ΥΠΑ επιδοτούνται κάθε χρόνο με περίπου 29 εκατομμύρια ευρώ, Ειδικότερα δέκα γραμμές αποφέρουν ετησίως 16,1 εκατ. ευρώ, εννέα αποφέρουν ετησίως 12,8 εκατ. ευρώ, τρεις αποφέρουν ετησίως 3,1 εκατ. και δύο αποφέρουν ετησίως 2,9 εκατ. ευρώ. Δέσμευση Η νέα εταιρεία που θα αντικαταστήσει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (που είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει μέχρι τον Σεπτέμβριο την εκτέλεση των 19 άγονων γραμμών) έχει ήδη δεσμευτεί απέναντι στο ελληνικό δημόσιο να συμμετάσχει στην διεκδίκηση των άγονων γραμμών. Αλλά και η Aegean Airlines που έχει αρχίσει να παίρνει τα «σκήπτρα» στην κίνηση εσωτερικού έχει εκφράσει κατά καιρούς το ενδιαφέρον της για τις άγονες γραμμές. Τρίτος διεκδικητής η νέα αεροπορική εταιρεία Athens Airways που ήδη έχει αναπτύξει ένα ικανοποιητικό δίκτυο στο εσωτερικό της χώρας, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες εγκαινιάζει οκτώ νέες γραμμές από Αθήνα και Θεσσαλονίκη διεκδικώντας κομμάτι της πίτας ακόμα και των άγονων γραμμών. Ο διαγωνισμός που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο έχει ήδη προσελκύσει τα βλέμματα του αεροπορικού κόσμου καθώς η επιδότηση του κράτους για τις άγονες γραμμές κρίνεται ικανοποιητική, ενώ την ίδια στιγμή η ΟΑ είναι πλέον υπό ιδιωτικό ιδιοκτησιακό καθεστώς ανατρέποντας το μέχρι σήμερα αεροπορικό σκηνικό της χώρας. Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, η παροχή «καθολικής υπηρεσίας» αποτελεί υποχρέωση της Ελλάδας και κάθε άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε. Σήμερα που δεν υφίστανται πλέον μονοπωλιακές καταστάσεις στην αγορά των αεροπορικών μεταφορών, αυτές τις υπηρεσίες μπορούν να τις προσφέρουν και άλλες εταιρείες πέραν της Ολυμπιακής, ελληνικές και μη. Περισσότερα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου