Στασιμότητα παρατηρείται τα τελευταία δύο χρόνια στην αγορά αλκοολούχων ποτών, που, πέραν των άλλων, πλήττεται σήμερα από την οικονομική κρίση, καθώς και τις δημογραφικές εξελίξεις.
Σύμφωνα με μελέτη της Hellastat Α.Ε., στην οποία δεν έχει συμπεριληφθεί το κρασί και η μπίρα, αν και τα μηνύματα του κλάδου είναι αρνητικά, υπάρχουν συγκεκριμένα ποτά τα οποία συνεχίζουν να αναπτύσσονται, όπως το τσίπουρο, η βότκα και το ρούμι, ενώ αντίθετα πτωτικά κινούνται το ουίσκι, το ούζο και οι περισσότερες κατηγορίες λοιπών ποτών.
Η εγχώρια παραγωγή
Τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, ούζο, τσίπουρο και λικέρ ΠΟΠ απολαμβάνουν πλέον την προστασία της Ε.Ε., διαμορφώνοντας νέες συνθήκες στη διεθνή παρουσία τους.
Ωστόσο, προβλήματα όπως η χαμηλή τιμή εξαγωγής που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια, η εποχικότητα στην κατανάλωση, αλλά και η κυριαρχία του χύμα προϊόντος δυσχεραίνουν τις προσπάθειες καθιέρωσης των προϊόντων στο εξωτερικό.
Εξαίρεση αποτελεί το καθιερωμένο στη διεθνή αγορά brandy Metaxa, του οποίου περίπου το 60% της παραγωγής εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες.
Προοπτικές
Όσον αφορά στις προοπτικές του κλάδου, στη μελέτη της Hellastat αναφέρονται η διάθεση προϊόντων χαμηλού αλκοολικού βαθμού, η δημιουργία και προβολή διεθνούς ταυτότητας για τα ελληνικά προϊόντα, η διαμόρφωση «μόδας» με cocktail για τόνωση της ζήτησης, και η ενίσχυση της off-trade αγοράς ευνοεί τη δημιουργία private label προϊόντων που εξασφαλίζει στους παραγωγούς σταθερή ζήτηση και όρους πληρωμής. Περισσότερα...
Τετάρτη 29 Απριλίου 2009
Στασιμότητα στην αγορά των αλκοολούχων ποτών
Πηγή:Ναυτεμπορική
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου