Πραγματοποιήθηκε η επιστημονική εκδήλωση του 1ου Γυμνάσιου Σητείας την 8. 4. 09 με θέμα: η Kοινωνική και η Πολιτική Αγωγή στο Γυμνάσιο.
Η καθηγήτρια του σχολείου Κωνσταντίνα Ματαλιωτάκη , νομικός, δίδαξε σε τμήμα της Γ΄τάξης του σχολείου με θέμα: κοινωνικά προβλήματα στα πλαίσια του κεφαλαίου κοινωνικοποίηση και κοινωνικός έλεγχος. Τη διδασκαλία παρακολούθησαν οι φιλόλογοι των συστεγαζόμενων σχολείων 1ου και 2ου Γυμνασίου Σητείας και ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Νομού Λασιθίου Εμμανουήλ Πολυζωάκης. Η διδασκαλία έγινε με πρωτότυπο τρόπο, μέσω δηλαδή της ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Δηλαδή , οι μαθητές συμμετείχαν στη διδασκαλία με εργασίες κατά ομάδες και το συντονισμό είχε η καθηγήτρια. Στα θετικά της νέας αυτής διδακτικής μεθόδου: συμμετοχή όλων των μαθητών, αλληλεπίδραση των μαθητών όλων των ομάδων, αποδοχή κανόνων ομάδας, ατομική ευθύνη και σημαντική συμμετοχή των λεγόμενων « αδύνατων μαθητών». Η πρωτότυπη αυτή επικοινωνία των μαθητών δημιουργεί στοιχεία ουσιαστικής μάθησης και κατανόησης της ύλης .Κοντολογίς, με τη νέα αυτή διδακτικά και θεωρητικά μέθοδο ανοίγουν οι ορίζοντες για μια νέα γονιμότερη διδασκαλία στο σχολείο και το σπάσιμο του παγόβουνου της παραδοσιακής διδασκαλίας. Μετά το τέλος της δειγματικής διδασκαλίας έγινε επικοδομητική συζήτηση ανάμεσα στους καθηγητές που παρακολούθησαν τη διδασκαλία και την καθηγήτρια που δίδαξε. Το συντονισμό της συζήτησης είχε ο σχολικός σύμβουλος φιλολόγων νομού Λασιθίου Εμμανουήλ Πολυζωάκης. Το αποτέλεσμα της συνάντησης κρίνεται θετικό και δημιουργεί νέα επιμορφωτικά δεδομένα για τους καθηγητές και για την καθημερινή διδασκαλία με αποτέλεσμα την ουσιαστική μάθηση των μαθητών.
Είναι γεγονός ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα είναι η ουσιαστικότερη μορφή επιμόρφωσης γιατί: γίνεται στην πράξη με τη συμμετοχή των ίδιων των υποκειμένων μάθησης των μαθητών, συμμετέχουν όλοι οι διδάσκοντες, γίνεται ουσιαστική συζήτηση και τα νέα θεωρητικά και διδακτικά μοντέλα εφαρμόζονται στην πράξη.
Παράλληλα παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και της χρήσης τους από τους μαθητές του σχολείου. Περισσότερο διαδεδομένο μέσο και το πλέον δημοφιλές μέσο ενημέρωσης για τους μαθητές είναι το διαδίκτυο και η τηλεόραση και πολύ λιγότερο οι εφημερίδες και το ραδιόφωνο.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΦΑΣ
Δευτέρα 13 Απριλίου 2009
Η ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου